woensdag 27 april 2022

Inconsistentie

Het zal ook wel tot mijn beroepsdeformatie behoren, het opmerken van strijdigheden. Vanwege mijn werk leerde ik ook nog beter luisteren en nog logischer nadenken. Ik had daar blijkbaar de potentie voor, anders zou ik na al die testen nooit in het vakgebied IT aangenomen zijn.
Vanmorgen hoorde ik weer meneer Zelensky praten. En weer bemerkte in inconsistentie in zijn retoriek. Een leider moet consistent zijn in zijn uitspraken en zich beperken tot de waarheid. Dat zijn o.a. criteria om respect te verdienen. Daarom heb ik weinig respect voor politici in het algemeen. Het is de ene keer zus en dan weer zo bij hen, waarbij liegen de opmaat is. Met name de afgelopen twee jaar viel Hugo de Jonge op vanwege zijn inconsistente uitspraken en de onwaarheden die hij ventileerde. Daarmee verdween mijn respect voor hem als nieuwkomer in het kabinet in een mum van tijd als sneeuw voor de zon.