dinsdag 19 april 2022

Controle en eenzijdigheid

Het CDA wil dat er een leeftijdsgrens aan het kopen van fastfood komt. Dat wil de partij omwille van de gezondheid. Omdat het hier om een regeringspartij gaat, denk ik wat stappen verder met als kader 'controle'. Van fastfood gaat het verder naar vlees en voordat men het beseft, bepaalt de overheid wat we wel of niet mogen eten, doen en/of laten. Dan mogen we hooguit 2x per week vlees kopen, moeten we alleen biologisch groenvoer kopen en worden we bij de ingang van een eettent gewogen. Het lichaamsgewicht in combinatie met andere info bepaalt of je naar binnen mag of niet. Controle, controle, controle.
We worden via de media gebombardeerd met Oekraïne en Zelensky. Dat is m.i. bedoeld om ons alvast te laten wennen aan een toekomstig EU lid. Tot op heden heb ik geen interview gehoord van de andere kant. Van Russische politici en/of Poetin zelf. Ik proef uit de berichten heel veel anti-Rusland sentiment, eenzijdigheden, meningen en aannames. Er worden veel woorden gebruikt als 'volgens ...', 'ik geloof', 'wij verwachten' enz. Zelfs de voorlichtingsman van het Pentagon bezigt deze woorden. Maar feiten ontbreken opvallend vaak. Uitspraken van krijgsgevangenen zijn voor mij niet geloofwaardig. Onder die omstandigheden zou ook ik vol overtuiging verklaren, dat ik blond ben en blauwe ogen heb. Kortom, dit keer van het oostfront wel nieuws, maar heel erg eenzijdig.