donderdag 14 april 2022

Een rondje zwerfvuil

Er lag weer opvallend veel zwerfvuil hier in de omgeving. Als ik 's morgens Fenna uitlaat neem ik een leeg broodzakje mee. Als ie niet voorhanden is gebruik ik een van Fenna's zakjes om zwerfvuil wat ik onderweg tegenkom in te doen. Die zakjes zijn erg klein (formaat boterhamzakje), dus er kan niet veel in. In een broodzakje gaat meer en in een zakje waar een heel brood in verpakt was nog meer. Op de route naar huis gooi ik de aldus gevulde zak in een afvalcontainer bij de bushalte. 
Maar dit keer was er zoveel, dat ik een plastic tasje meegenomen heb. Dat was precies groot genoeg om al het zwerfafval in te doen. Ik neem altijd de milieupas mee, zodat ik aan het eind van mijn ronde het afval direct in de ondergrondse container kwijt kan. Als we moeten gaan betalen voor elke klepopening, dan doe ik dat opruimen dus niet meer. Ik ga voor mijn vrijwilligerswerk niet betalen.