dinsdag 12 april 2022

Sunny Afternoon

Van veel rijke Russen zijn geld / bankrekeningen en goederen in beslag genomen. Waaronder ook dure jachten. Binnen de EU is niet iedereen daarvan onder de indruk. "We hebben hen enkel hun speeltjes afgenomen. Dat stelt helemaal niets voor!", wordt er geroepen. Nu is ook de gewone Rus doelwit geworden.
Ik herinner me nog de tijd toen ik aangaf naar Roemenië te willen gaan. Dat was begin jaren 70. Mijn pa vond het helemaal niets. Volgens hem zouden die communisten mij daar vasthouden. Maar ja, ik ging er niet naar toe voor Ceausescu, maar voor Olga en haar familie. Ik heb daar een hele fijne tijd gekend tussen zeer gastvrije en vriendelijk mensen. Zij wilden ook graag vrede en vrijheid. Net als de gewone Russen. Ze zijn heel anders dan hun politieke leider(s). En dat is met de meeste naties zo. Nog meer wapens naar Oekraïne betekent nog meer slachtoffers en mededaders.
Het wordt weer een mooie dag hier. De zon schijnt.