zaterdag 16 april 2022

Opzij!

Toen ik met de peesrail van de bus bezig was, hoorde ik een motorfiets aankomen. Ik had een trapje op de stoep neergezet en was daarop gaan staan om de rail te schuren. De stoep is ter plekke iets meer dan een meter breed, vanwege een haag. Plots hoor ik een claxon en het gassen van de motor. Wat bleek? Meneer wilde over de stoep passeren. Hij moest aan het eind van het blokje woonhuizen zijn, ter hoogte van het boompje (foto). Maar daar kan ie gewoon de stoep op en op het erfje zijn motor parkeren. Die motor heb ik daar vaker zien staan.
Zonder van het trapje af te stappen schud ik met mijn hoofd en wijs ik naar de straatkant. Omdat meneer de motormuis eigenwijs en gassend bleef staan, stapte ik maar op hem af. Ik zei hem dat ik bijna 50 jaar zelf motor gereden heb, maar dat ik dit soort asogedrag nooit vertoond heb. "Je kunt toch daar ook de stoep op?", sloot ik af. Pas toen begon hij al gassend (met een open uitlaat) achteruit te rijden om alsnog over de straat naar zijn bestemming te gaan.