woensdag 13 april 2022

Fietshelmplicht?

Men wil fietser die ouder zijn dan 60 jaar verplicht een helm laten dragen. Het is weer zo'n typische Nederlandse bemoeienis. Alsof enkel ouderen op hun hoofd vallen. Veel fietsers zijn op hun achterhoofd gevallen, getuige de fratsen die zij uithalen. Als ik me onveilig en onzeker zou voelen wat mijn hoofd betreft, dan  zet ik uit eigen beweging wel een helm op. En anders stop ik wel met fietsen. Daar heb ik geen overheid voor nodig.
Ik weet dat ik nu weer politiek incorrect ben. Maar wat is dat eigenlijk, politiek correct? Voor mij betekent het, dat ik mijn eigen mening niet mag ventileren. Dat ik me moet onderwerpen aan de overheid en mee moet gaan in liegen, bedriegen, frauderen, kwetsen en uit- of opsluiten van andersdenkenden. Politiek correct betekent ook afscheid van de democratie. Men wil graag de Chinese, Koreaanse enz. aanpak volgen om tot modelburgers te geraken. Wat de helmplicht betreft ben ik dus ook politiek incorrect.