Er is weer eens een bedrijf gehackt. Dit keer ging het om klantinformatie van woningbouwcorporaties. In zo'n geval verwacht ik op z'n minst een berichtje op de homepage van de websites van corporaties. Met de mededeling of er wel of geen sprake is van slachtoffers onder de huurders. Maar zo'n berichtje zie ik dus niet. Bij een eerdere hack waarbij info van klanten van garagebedrijven gestolen werd, hetzelfde verhaal. Geen email en ook geen info op de websites van de garages, die wij gebruikt hebben. Ik kreeg ook geen reactie op e-mails aan Profile Tyres met vragen daarover. Niet van de lokale vestiging en ook niet van het hoofdkantoor. Ik kreeg namelijk plots nogal veel spam in de mailbox.
Al eerder had ik een paar slechte ervaringen met Profile Tyres hier in Dronten. Maar ach, iedereen verdient een tweede kans, dacht ik. Daar heerst een cultuur zoals in het kabinet : liegen en bedriegen. En onfatsoenlijk gedrag. Ik bedoel, een vraag kan je ook netjes en vooral eerlijk beantwoorden. Het steevast naar de klant wijzen is wel erg gemakkelijk. Maar wellicht een gevolg van gebrek aan vakmanschap en klantgerichtheid. Inmiddels heb ik meer van dat soort klachten gehoord. Mij zie je niet meer bij Profile Tyres. Prutsen kan ik zelf ook.