woensdag 27 april 2022

Veel te druk

Vanmiddag heb ik even in het centrum van het dorp gegluurd. Ik was er ook zo weer weg. Veel te druk. De vele geluiden uit installaties en van spelende kinderen en de drukte doen mij duizelen. Ik wilde even gaan kijken naar een zoon van ons, die zou drummen als gastdrummer bij een band. Maar hij bleek al klaar te zijn. Zoals gebruikelijk was er wel weer veel geregeld voor de kinderen. Daar is men hier in Dronten erg goed in.
Op de terugweg heb ik de drukte maar gemeden. Ik ben niet over maar aan de buitenkant van het Meerpaalplein (foto) naar mijn fiets gelopen. Ja, ik was wel op de fiets gekomen, maar had hem bij het plein aan een lantaarnpaal op slot gezet. De accu had ik verwijderd en in een tasje meegenomen. Zo is de fiets minder aantrekkelijk voor het dievengilde. Ik heb daar diverse keren gezien, hoeveel belangstelling bepaalde Noord-Afrikaanse (Marokkaanse klinkt zo afgezaagd en discriminerend) jongelui voor e-bikes en accu's hebben. Ik was ook een keer getuige van een diefstal van een e-bike. Vandaar. Nog even en de accu is voor de vijfde en laatste keer helemaal leeggereden. Daarna kan ik hem op een willekeurig moment opladen, zodat ie altijd vol is. Zeggen ze. Want je weet het nooit zeker.