woensdag 20 april 2022

Het weer is prachtig

Als ik zo om me heen kijk, dan kan ik slechts één conclusie trekken : het weer is in elk geval prachtig. En daar moet ik het maar mee doen. We verkeren al een paar jaar in de ellende. En ik zeg het direct : ik mag niet mopperen! Er zijn miljoenen(!) anderen die het hier ronduit slecht hebben. Het overgrote deel vanwege de armoede, de schulden en het niet geholpen worden met hun ziekte of gebrek(en). En dan is er de groep die naarstig op zoek zijn naar een woning. Maar ja, ze zijn geen vluchteling of immigrant of buitenlandse crimineel. Want ik weet niet wat hier allemaal ons landje binnenkomt. Niemand weet dat, tenzij je naderhand de statistieken bekijkt.
De regering heeft ooit besloten, dat ouderen thuis moesten blijven. Verzorgingstehuizen gingen achterelkaar dicht. Maar ook de thuiszorg werd afgebouwd. En nu? Nu zijn velen boos, want nu klinkt : 'Die oudjes wonen in veel te grote huizen! Ze verhinderen de doorstroming!' De klagers moeten daarvoor op het Binnenhof zijn. Sluit je aan bij de rest van de demonstranten. Want er is nogal wat loos in ons landje. De tekst kan beperkt blijven : "Niets deugt!" Afgezien van het weer, want dat is ronduit prachtig. Gelukkig voor Rutte c.s. praten Nederlanders graag over het weer.