vrijdag 8 april 2022

Hoezo privacy?

Na de harde wind, anderen noemden het storm, lag hier in de straat nogal wat zwerfvuil. Veel mensen nemen niet de moeite hun kliko's even om te draaien, zodat de klep niet open geblazen kan worden. Er lag voornamelijk afval uit de pmd en de papierbakken. Dus ben ik maar weer met de grijper op pad gegaan.
Tijdens het opruimen trof ik relatief veel vertrouwelijke brieven aan. In geopende enveloppen. Brieven van de Belastingdienst, de gemeente, KPN en de GGD. Ik heb ze niet uit de enveloppen gehaald, want zo nieuwsgierig ben ik niet. Hoe minder ik op dat soort gebied van de andere weet, des te beter. Zelf houd ik gevoelige informatie apart. Die gooi ik niet in de kliko. Gevoelige informatie gaat bij ons in de terrashaard in rook op. Voorheen bewaarde ik dat soort correspondentie om de allesbrander mee aan te steken. Maar die hebben wij helaas niet meer.