zaterdag 11 november 2017

Zwerfvuil

Voor het eerst sinds ik hier woon, heb ik een geval van dumpen van reclamemateriaal gezien. De hoeveelheid viel mee. Op zich was de locatie wat vreemd; in de nabijheid van een afvalcontainer. Ik was niet direct in de gelegenheid om de boel op te ruimen, want ik had Fenna bij me.
Toen ik wel in de gelegenheid was, was de troep al opgeruimd. Blij toe.
Vandaag is het St Maarten.  Er komen kinderen aan de deur zingen. "St Maarten, St. Maarten, me (dus niet mijn) vader is gaan kaarten, me moeder trappelt in de gang, want straks komt onze buurman an!". Tja, het is allemaal gemoderniseerd. De kids worden beloond met een zakje snoep. Als dank laten ze allerlei papiertjes en verpakkingsmateriaal op de grond achter. Zouden hun ouders soms weten dat hier een werkloze opruimer van zwerfvuil woont?