dinsdag 21 november 2017

Hoofddoekje?

Volgens de organisatie van de rechten voor dat de mens (een PvdA clubje) mag men bij de politie een hoofddoekje dragen. Gelukkig is het nieuws (weer) onvolledig op dit punt. Aan de uitspraak zit een aantal mitsen en maren. Een daarvan is dat een vrouwelijke agent niet met een hoofddoekje op straat haar dienst mag doen. Immers, onze nationale politie moet neutraliteit uitstralen. Zo'n islamitische uiting zou hier mogelijk tot uitlokking van verbaal of fysiek geweld kunnen leiden. Gezien de houding van menig islamiet ten opzichte van anders gelovigen, vraag ik me af in hoeverre zo'n uiting gewenst is. Krijgen we straks met een variant te maken op "Dat zegt u omdat ik zwart ben!" of wel "Dat zegt u omdat ik geen islamiet ben!" Neutraliteit vanuit de overheid vind ik erg belangrijk. We hebben toch zeker niet voor niets Staat en Kerk (geloof) gescheiden? Of gaan we voor het islamitisch geloof weer een uitzondering maken?
Al met al een vreemde gang van zaken. Hoever gaan de rechten van een mens? Moet men mij als sporter toelaten op de velden ook al ben ik geen lid? Ik wordt immers gediscrimineerd, omdat ik geen geld heb. Mag iemand die stellig in Sinterklaas gelooft ook met een mijter op het hoofd aan het werk in ons leger? Of met een PSV shirt of petje in een Ajax elftal spelen? Ik bedoel, er zijn zoveel andere geloven. Vandaag of morgen komt er iemand met een enorm houten kruis zwoegend het kantoorgebouw binnen. Jezus!Wat krijgen we nu weer?!