dinsdag 28 november 2017

Waterdicht en lekkage

de pijp in
Het heeft de afgelopen dagen flink geregend. De bus is twee keer op stap geweest in de regen. Wat denk je? De behuizing van het rechter achterlicht is zowaar droog gebleven. Hoera! Toen ik de boel controleerde, heb ik de bedrading gelijk maar even op orde gebracht. Het was zo'n spaghetti vertoning, maar ja het is en blijft een Fiat. Ik heb een stukje flexibele pvc buis, mooi rood, uit de afvalcontainer in de loods gevist. Dat heb ik op maat gezaagd en in de lengte doorgesneden. Zo kon ik de bedrading in het buisje krijgen. Daarna een paar tie wraps er omheen en de boel kon dit keer netjes in de carrosserie teruggeplaatst worden. Dit keer zonder schuren tegen de achterwand.
randje stopt
Onder de motorkap was het nogal nat. Het viel mij op, dat de nattigheid zowel links als rechts te bespeuren was. Toen ik naar een restant regenwater keek (ik had in de regen gereden) en de stroming volgde, miste ik opeens een stukje opstaande rand. Aan beide zijden van dat gootje onder de voorruit. Ze eindigen precies boven de natte plekken. Ik heb er maar een plastic randje tegenaan geplakt in de hoop dat het water nu wel goed wordt afgevoerd. Een fabricage fout? Of is de oorzaak dezelfde als die van de beruchte spoorlijn in Suriname : het geld was op. Het zou mooi zijn geweest, indien zo'n wagen na verloop van tijd weer terug ging naar de mensen die hem bedacht hebben.