donderdag 2 november 2017

Schoenen

Vanmorgen, toen Fenna en ik ochtendlucht aan het happen waren, kwam een vrouw in kleurige outfit voorbij gerend. Ze was aan het hardlopen. Dat heb ik vroeger ook gedaan. Verstand op nul, blik op oneindig en dan maar rennen. Ik heb dat niet lang volgehouden, hoor. Ik ben gaan fietsen. Alles helemaal basic. Die vrouw had een paar doppen in haar oren met aan de andere kant van het draad een apparaat, dat waarschijnlijk continu 'tempo bitch!' roept. Om haar arm droeg ze een zwart stuk technologie, evenals om haar pols. Haar outfit was ook speciaal. Dus geen t-shirt en trainingsbroek zoals ik toen droeg. Maar een fel roze hesje over een geel glimmend strak hemdje. Haar onderlijf zat in, tja in wat? Een dikke zwarte eveneens glimmende ondoorzichtige  panty. En dan de schoenen.
Ik droeg ordinaire gympen met witte (!) tennissokken. Haha! Tegenwoordig is er een enorm assortiment aan schoeisel. Voor hardlopen, wandelen over het platte land, over heuvels en bergen, tennissen, voetballen, volleyballen, basketballen, tafeltennis, bowlen, golfen, vissen, fietsen enzovoort. Je kunt het niet zo gek bedenken of er is wel een speciale schoen voor. Er zijn ook werkschoenen. Met speciale zolen en neuzen. Ik ben nooit speciale kantoorschoenen tegengekomen. Immers, er zijn functies waarbij men de hele dag zit en die waarbij constant heen en weer loopt of om je heen of naar beneden trapt. Dus is mij in een schoenenwinkel nooit gevraagd naar mijn dagelijkse werkzaamheden. Of ik meestal het trappenhuis of de lift gebruik en of de parkeerplaats meer dan 30 meter van de hoofdingang is gelegen. Maar wellicht had men mij als projectmanager / adviseur toch weer die gewone werkschoenen aangeboden. Die stappers met die ouderwetse stalen neuzen waarin je stevig met beide voeten op de grond blijft staan en... voor het betere trapwerk om lastposten van me af te houden.
Ik loop dagelijks op die werkschoenen, omdat ik altijd weer bezig ben. De andere schoenen zijn voor als ik op visite ga. Ik heb ook nog half hoge schoenen. Het paar is zwart van kleur. Het dateert uit de tijd dat ik nog op een motorfiets reed. Ik draag ze nu op de bromfiets en 's winters. Mijn eerste echte schoenen waren ook van dat model. Het merk was Fort. De veters gingen eerst door gaten en dan om haakjes. Aan de onderkant, op de zool, zaten kleine noppen. Het waren voor die tijd dure schoenen. Het waren allround schoenen, waarmee je alles kon doen. Die zijn er blijkbaar niet meer. Nee, geen video van These boots are made for walking.