maandag 6 november 2017

Brand!

Sonja hoorde sirenes loeien, vlak hier in de buurt. Ik hoorde niets. Haha! Toen ik uit het zolderraam keek, zag ik niet ver van ons huisje dikke rookwolken opstijgen. Uit leergierigheid ben ik maar even gaan kijken. Ter plekke, aan de Koriander,  zag ik een schuur in de brand staan. De dikke rookwolken hadden na de doffe knal plaatsgemaakt voor een zee van vuur. De hoge vlammen werden na enige tijd kleiner, totdat er weer dikke rook ontstond. Dan weer een doffe klap en weer omhoog schietende vlammen. Volgens een politieagent lagen er o.a. gasflessen in de schuur en moesten we daarom op afstand blijven. De brandweer hield de bijbehorende woning nat, maar kreeg het vuur niet onder controle. Even later kwam nog een bluswagen. Ik ging er vanuit, dat de stoere mannen de blusklus zouden klaren en zich verder geen persoonlijke ongelukken hebben voorgedaan. Geen goed begin van een nieuwe week.