woensdag 19 juni 2019

Voor elk wat wils

Sommigen, waarschijnlijk hondenbezitters, reageren nogal heftig, wanneer iemand informeert naar een camping waar geen honden zijn toegestaan. Als mensen honden niet op prijs stellen, dan mag dat toch? Zo zijn er ook veel mensen, die liever in een restaurant zitten waar kinderen niet toegelaten worden. Ook dat kan ik me voorstellen. In beide gevallen heeft het veel te maken met de manier waarop eigenaren en/of ouders toezicht houden op hun bezit. Ondanks het aanlijngebod laten veel mensen hun hond los lopen. Er zijn ouders die hun kinderen 'loslaten' als ze in een restaurant zitten, of ergens anders op bezoek zijn. Heel vervelend als zo'n vreemde koter met een volle luier in je bord staat te kwijlen.
Over deze twee zaken is opvallend veel discussie. Maar als iemand per se een camping met een zwembad wil, dan hoor of lees ik geen gezeur van niet-zwemmers / -baders.
Het is al langere tijd 's avonds rustig op menige camping. Na het avondeten kruipen veel gasten in hun kampeermiddel om naar de tv te gaan zitten kijken. Wij hebben ook een tv'tje, maar dat ding is louter bedoeld om enkel 's avonds dvd's af te spelen op koude en/of regenachtige dagen. We hebben geen schotel en dergelijke en dus ook geen extra kans op storingen. Ik zie de laatste tijd erg veel vragen over slechte of geen ontvangst van tv zenders, schotels of ontvangers die het niet doen en/of zenders die niet ontvangen kunnen worden. Dat schijnt een heuse ramp te zijn wanneer je ergens in Italië of Griekenland bent. Zelfs in dat soort landen schijnt voor die tv-kijkers verder niets bijzonders te zien. Maar, zoals gezegd, van mij mag het.