zaterdag 22 juni 2019

't Is weer zover

Ja hoor, komt er opeens een hond aan rennen, die de camper in wil. Het is een reu en Fenna gaat tekeer. Ik zie niemand lopen dus jaag ik de reu weg. Maar die vindt Fenna te aantrekkelijk. Dus trad ik wat harder op en de hond rende weg. Pas toen zag ik een vrouw lopen, die de eigenaar was.
Even later komt dat beest weer de voortent binnenrennen. Toen ik de hond weer had weggejaagd, keek ik even goed rond en zag een auto met een Belgisch kenteken staan. Ik liep er naar toe en sprak de vrouw aan, die beweerde geen Nederlands te spreken. Dat verschijnsel ken ik. Ik testte haar maar niet door haar stomme trut te noemen, want ik weet dat ze best wel Nederlands / Vlaams verstaat. Dus ging ik over op mijn HBS Frans en vroeg of ze haar hond bij onze Fenna weg wilde houden. Ze antwoordde simpel met : "Mijn hond is gecastreerd." Blijkbaar huldigt zij het standpunt, dat haar gecastreerde reu een vrijbrief heeft. In plaats haar terug te sturen naar België, besloot ik maar tot een leugentje om bestwil en zei dat Fenna loops is. Toen beloofde zij haar hond bij zich te houden. Niet dus, want even later arriveerden een paar campinggasten, die direct verwelkomd werden door een grommende en blaffende reu, met de nekharen overeind. De gasten bleven stilstaan, terwijl de hond tekeer ging. Pas toen kwam de Belgische haar hond halen en deed de reu alsnog aan de riem.