dinsdag 4 juni 2019

Plastic, blik en poep

Als ik met ons milieu bezig ben, dan maak ik me enkel zorgen over al het zwerfafval. Vooral het plastic en andere soortgelijke producten baren mij zorgen. Ik hoor weliswaar veel geklaag over hondenpoep, maar dat spul is organisch. Oké, het stinkt en het ligt ook op plaatsen waar het niet thuishoort. Toch geef ik aan plastic en andere verpakkingen de hoogste prioriteit wat opruimen betreft. Als men alleen al de hoeveelheid zwerfvuil zou weten terug te dringen, dan zou de wereld al er een stuk beter voor staan.
Feestdagen, festivals enzovoort tonen aan, dat consumenten nog steeds niet zover zijn om hun afval altijd keurig op te ruimen. Ik bedoel, zo'n dag of festiviteit is toch geen vrijbrief om alles uit je handen te laten vallen? Ze geven aan hoe mensen zijn als ze de vrijheid / gelegenheid krijgen.