dinsdag 11 juni 2019

Naar het verleden

Elburg
Gisteren is Sonja met een vriendin naar Elburg gefietst. In dat mooie oude vestingstadje was een braderie. Ik hoorde later van haar, dat het gebeuren in Elburg vele malen gezelliger was dan dat in Harderwijk. Maar ook vele malen drukker. Ben ik blij dat ik niet meegegaan ben. Ik moest nog bijkomen van het bezoek aan Harderwijk afgelopen zondag. Daar kreeg ik al veel te veel prikkels te verwerken. Zittend op de Snor richting Dronten kon ik weer heerlijk uitwaaien.
Een relatief lange rit op zo'n gemotoriseerde tweewieler deed me weer goed. Het is dan weliswaar niet te vergelijken met een rit op de motorfiets, maar toch. Nee, ik heb geen moment last gehad van een soort heimwee naar een motorfiets. Als ik ergens een punt achter zet, dan ben ik er gewoon klaar mee. Dat geldt overigens voor bijna alles. Ik ben geen twijfelaar. Ik hak vrij snel een knoop door en kijk liever vooruit. Dat laatste klinkt misschien raar, afgaande op mijn interesse in het leven in de jaren 50, 60 en 70, maar toch is het zo.