vrijdag 28 juni 2019

Betweters?

Zo rondkijkend in het boerenlandschap, valt me op dat veel beesten vanwege de warmte een schaduwplek hebben opgezocht. Koeien, paarden en ook de pony's hier. Ik moest even aan een krantenartikel denken. Ik zag een foto van een paar parasols die in de Oostvaardersplassen in de grond gestoken waren. Het bericht vertelde dat ze daar hoogstwaarschijnlijk door dierenliefhebbers daar geplant zijn. "Geheel overbodig", aldus het commentaar, "want die beesten zijn gewend aan de hitte." Wat ik hier zie is dan volledig in strijd met die bewering. Hier zie ik dus veel vee dat in de schaduw vertoeft. Maar ja, die hebben geen last van quasi deskundigen. Die mogen zelf invulling geven aan hun leven. Ik heb de koeien onder de boom verteld over die OVP betweters. Er klonk spontaan een luid Boeh!! Maar dat zal dan volgens die betweters wel weer toeval geweest zijn.