zondag 30 juni 2019

Naakt zwemmen

Om wat solidair te zijn met Fenna heb ik voor het eerst als AOW'er naakt gezwommen. Haha! Ach, dat arme beest draagt een bontjas die ze niet kan uitdoen. Dus heb ik haar smart gedeeld door naakt te gaan. Samen hebben we dan een halve bontjas. Dat is immers solidariteit. Ik was wel even bang. Niet voor kijkers, maar voor bepaalde waterbeestjes. Maar dat zal wellicht komen omdat ik vroeger als jochie vaak met een wurmpie aan mijn haakje gevist heb. Zo'n wurm bond ik ook wel aan een garendraadje (dank je mam) en dan ving ik daar salamanders mee. Zo'n wurmpje ging heel lang mee, want als ik zo'n waterhagedis had gevangen, trok ik het zo weer uit z'n strotje. Ons bent zunig. Als ik een haakje gebruikte, dan was het een omgebogen naald (sorry mam, maar toch weer bedankt). Dat ging aanzienlijk slechter, want er zat geen weerhaakje op. Dus kronkelde de wurm er vanaf. Gelukkig voor mij was het water nogal koud. Een beet van zo'n klein visje kan ik wel hebben.
We leenden wel vaker stiekem spulletjes van mamma voor onze hobby's. Van haar breinaalden bij voorbeeld maakten we een harpoen. En in haar rijstpan vingen we motorolie op of kookten er de bromfietsketting in uit. Soms klonk een kreet uit de keuken : "Wie heeft er mijn mes gebruikt?!!" Tja, dat mes had zomaar geen punt meer of had allerlei bramen. Vreemd.
Toen ik na het naakt zwemmen uit het water kwam, renden iedereen weg. Is er soms weer voetbal of zo?