zondag 16 juni 2019

Schoon en vrolijk

Van tijd tot tijd maak ik de motorruimte van de Ducato schoon. Een gewoonte die ik ook bij onze vorige auto's erop nahield. Het klinkt misschien raar, maar ik heb een hekel aan vieze handen als ik in die ruimte moet zijn. Haha! Zo'n schoonmaakbeurt biedt gelijk de gelegenheid alles gedetailleerd te zien en te controleren. Wat dat betreft is het net als het wassen van de auto met de hand en een emmertje water. Wanneer de auto een wasstraat uitrijdt, hoor ik niet hoe het met de carrosserie gesteld is.
Voor het schoonmaken en -houden van de motorruimte gebruik ik enkel een doek, wat lijnolie (voor het kunststof /rubber) en een kwast om ook in de kleinste hoekjes te kunnen komen.
Ook al is ie dan 25 jaar, hij moet wel schoon en vrolijk blijven ogen. Daar hebben monteurs ook wat aan, al ziet de bus wat dat betreft niet zo vaak een garage. Dat heb je nu eenmaal met zo'n ik-doe-het-lekker-zelf mens.