woensdag 19 juni 2019

Iets te diep

Wat me nu weer is overkomen! Ik heb in de bus wat orde op zaken gesteld. Toen ik daarmee bijna klaar was, zag ik dat een schroef in het dashboard met z'n kopje boven het maaiveld uitstak. Dus ik draai dat ding maar even helemaal aan. Ruik ik even later een vreemd luchtje. Alsof iemand voor het eerst iets gaat braden. Ja, een schroeiluchtje! De kop van de schroef werd warm. Ik ben subiet op onderzoek gegaan en wat denk je? Ik heb die schroef in een stukje elektronica gedraaid!! Oeps!
Gelukkig was ik er op tijd bij en viel de schade mee. Ik heb het schakelding (ook wel relais genoemd) gelijk maar verwijderd en een nieuwe besteld. Ik moet er niet aan denken, dat ik na het indraaien van die (te lange) schroef de bus afgesloten zou hebben. Ik heb die schroef ook maar gelijk vervangen door een korter exemplaar.