zondag 16 juni 2019

Oetepetoet

Toen ik de accu van de bus wilde opladen, gaf de acculader een foutmelding. Zo'n melding gaat gepaard met een oplichtend symbool en kan variëren van verkeerd aangesloten klemmen (plus en min omgewisseld) tot verkeerd gekozen soort accu (lood of gel). Ik heb van alles en nog wat geprobeerd, maar de melding bleef terugkeren. Omdat ik bang was dat het apparaat, een Pro User gekocht bij de Action voor krap €20 (kost normaal €45), het begeven had, ben ik even naar de loods gereden. Daar heb ik nog een lader staan en een andere accu. Ik heb de Dunlop lader eerst op de andere accu aangesloten, maar ook toen gaf ie dezelfde foutmelding, waarvan ik het symbooltje niet begreep. Toen ik de stekker uit de wandcontactdoos trok, zag ik plotsklaps dat in het zwarte bosje draad een stekker er wat vreemd bijhangen. Halverwege de 230 volt voedingsdraad bevindt zich namelijk een aansluiting in de vorm van een stekkerdoosje. Toen ik de aansluiting bekeek, zag ik dat ie niet helemaal in elkaar geschoven was! Ik drukte beide delen tegen elkaar en er klonk een klikkend geluid. Toen ik daarna weer de lader aansloot, deed ie het. Ik voelde me echt een oetepetoet op Vaderdag. Ben ik dus naar de loods gereden om daar te constateren dat een mannetje niet goed in het vrouwtje was gestoken. Dat ik daarvoor helemaal naar de loods moest rijden. Aan de andere kant kon ik gelijk een stiftje en wat rvs parkertjes meenemen. De lader is nu aan het werk. Op zondag.