woensdag 5 juni 2019

Even terugkomen op

Ik beklaagde me weliswaar over de omslachtige retourenprocedure van mijn internetaankoop, maar er is toch ook weer goed nieuws. Achteraf moet ik toch even zeggen, dat het omruilen van mijn aankoop ondanks de rare retourzending erg vlot is gegaan. Ik kreeg vrij snel na mijn telefoontje het betaalde bedrag retour. Nadat ik weer betaald had, kreeg ik een paar uur later al bericht dat het vervangend artikel met de post meegegaan was. De volgende ochtend stond Fenna in de tuin te blaffen naar de TNT man. Ze wist blijkbaar niet dat alles op z'n pootjes terecht was gekomen. Dit keer kreeg ik, na het passen, de juiste maat in mijn bezit.
Het 'Even terugkomen op' mis ik vaak in het reguliere nieuws. Vandaar dat het bericht uit Zuid Korea mij opviel. Men beweerde eerst dat een van de adviseurs van Kim verdwenen was. Een gevolg van het mislukken van het overleg met Trump, werd gezegd. Maar nu blijkt de adviseur nog gewoon in Noord Korea rond te lopen. Een mooi voorbeeld van hoe nieuws gemaakt en later hersteld wordt. Zo zijn rond de oorlog in Syrië door officiële media veel nieuwsberichten verspreid, die achteraf niet bleken te kloppen. Maar dat laatste daar komt men liever niet op terug.