zaterdag 15 juni 2019

Handig potje

Ik heb een tijd boven een werkbank een hele ris potten gehad. De deksels zaten tegen de onderzijde van een legplank geschroefd. In die doorzichtige potten bewaarde ik schroeven, bouten, moeren, ringen, pluggen enz. Mooi overzichtelijk, goed voor het voorraadbeheer en zo voor het grijpen.
Voor het bewaren van de bouten van de voet van de tafelpoot heb ik voor zo'n opgehangen potje gekozen. De bouten raken anders zoek ergens in een bagagebak. Ik heb overwogen de bouten in een zakje in de holle poot van de tafel te bewaren, maar daar heb ik van afgezien omdat ik niet direct een oplossing zag om ze ook daarin te houden.
Omdat het kunststof potje niet doorzichtig is, heb ik er maar een etiketje opgeplakt. Met vermelding van de maat steek- of ringsleutel die nodig is voor het vast- en losdraaien van de bouten. Niet elke kampeerder is namelijk technisch. De ring- / steeksleutel hangt bij het potje.