donderdag 27 juni 2019

Bont en blauw

Vroeger, toen de ouwe nog werkte, moest ie zich bij het ontwerpen van informatiesystemen aan allerlei regels houden. Op klagende gebruikers zat een opdrachtgever niet te wachten. Komt bij dat men graag een ingehuurde kracht wilde afbranden. Dus men was erg kritisch op alles wat je deed en zei. Dus ook met de resultaten van het werk.
Laatst schrok ik me het apezuur, toen ik op zoek naar nieuws een scherm-lay-out zag. Wat een onooglijk bonte bedoening! Alsof iemand zich flink kwaad gemaakt heeft toen ie dat scherm ontwierp en ontwikkelde.
Als ik zoiets gepresenteerd zou hebben aan mijn opdrachtgever, was ik vier hoog uit een raam gegooid. Wat een slecht lay-out! Vroeger was bijna alles beter. Bijna alles, want toen moest ik hard werken en kwaliteit leveren voor mijn geld.