zaterdag 17 december 2016

Jouw hond, mijn hek!

Telkens sta ik toch weer verbaasd te kijken naar het gedrag van bepaalde hondenbezitters. Een tijdje geleden zag ik iemand die zijn hond in de tuin van de buurvrouw liet plaatsnemen om aldaar een bruine verrassing neer te leggen. De eigenaar keek alsof ie opeens geen hond had. Totdat ie iemand zag die hem gadesloeg. Toen ging meneer de boel alsnog opruimen. Hoe dan ook, ik blijf het gedrag asociaal vinden.
Gisteren zag ik iemand die gemoedereerd stond te toe te kijken terwijl de hond tegen het tuinhek van een buurtbewoner stond te piesen. De persoon in kwestie zag mij weliswaar aankomen lopen, maar dat was geen reden om de hond weg te trekken. Ze groette mij vriendelijk en ik, om de dag toch positief te beginnen, groette terug zonder iets van het gebeuren te zeggen. Ik weet zeker dat beiden het niet leuk zouden vinden als een hond dat respectievelijk in hun tuin of tegen hun hek zou doen. Zo zijn mensen met dat soort gedragingen vaak : wel bij jou, maar niet bij mij. Misschien dat een leuk kaartje met een hint helpt?