woensdag 14 december 2016

Een bandenwissel

Vanmorgen was het zover. Ik heb medio oktober j.l. een paar nauwelijks gebruikte all seasons bedrijfswagenbanden gekocht voor de camper voor zeer weinig. Ik heb toen natuurlijk niet alleen naar het profiel en de algehele conditie gekeken, maar ook op de productiedatum (DOT code) gelet.
Aan de voorzijde van de bus waren twee verschillende banden gemonteerd, een sneeuw- en een all-seasons band. Komt bij dat om het reservewiel een band lag, die scheurtjes vertoonde vanwege ouderdom / uitdroging en enigszins gecupt (mijn spellingscontrole kent het woord cuppen niet) was; aan één kant was het loopvlak (waarom heet dat geen rolvlak?) de band onregelmatig afgesleten.
De bandenwissel duurde wat langer dan ik gewend ben. Maar dat komt door het kijken naar de Formule 1. Ik heb nu twee dezelfde banden voor en een goede reserveband. Ik ben weer tevreden.