zondag 25 december 2016

Eerste Kerstdag 2016


Op tijd het bed uit, want er moest nog een en ander voorbereid worden voor de brunch. Gelukkig is er hulp. Iedereen draagt z'n steentje bij. "Vele handen maken licht werk", zei mijn mamma als we aan de slag moesten. Mike is gistermiddag uit Groningen aangekomen.
Sonja had gisteravond de tafel al gedekt. Ik was wat bezorgd, want er loopt hier een rode kater rond. Dat beest houdt er nogal vreemde ideeën op na. Maar de nacht verliep rustig. Vanmorgen kwam de aap uit de mouw : Fenna had lekker op de bank liggen slapen. We waren vergeten de bank af te dekken. Ik neem het Fenna niet kwalijk. Zo'n bank ligt vele malen fijner dan een mand. Na haar ontbijt, een bruine boterham met leverpastei (wat een bofhond) zijn we naar buiten gegaan. De straten waren nat. Het miezerde. Gedurende de ochtendwandeling kwam ik slechts één bekende tegen. Ook met een hond. We wensten elkaar mooie kerstdagen toe.
Als we weer thuiskomen wordt in de keuken al hard gewerkt. Niet door mij, want daar is onze keuken (gelukkig) veel te klein voor. Mijn aanwezigheid zou contraproductief werken en leiden tot vertraging en misschien wel ergernis, zo hield ik mezelf maar voor. Haha! Tussen half elf en elf uur arriveerden de kinderen met hun kroost. Ze hebben allemaal vakantie. Het werd mede dankzij de hulp van hen een gezellige brunch! Voor morgen zijn gezellige buurtbewoners uitgenodigd.