maandag 5 december 2016

Een DAB radio

Het aantal radiozenders via de FM wordt alsmaar minder. Nog even en we zitten vastgebakken aan de lokale zender. Mooi niet. Ik heb een DAB+, Digital Audio Broadcasting,  radio gekocht. We luisteren nu eenmaal veel naar wat voorheen de FM was. Met de DAB+ radio hebben we weer veel landelijke zenders en de dekking is ook vrij goed. Het geluid is ook behoorlijk van kwaliteit. Vele beter dan dat van de FM zenders. Toen bleef ik maar aan / op die knoppen draaien / drukken omdat het net was alsof ie een ietsepietsie naast de juiste frequentie stond. Met de DAB+ radio hoef ik niet meer te zoeken. Dat gaat automatisch. En nu maar hopen dat we weer leuke muziek te horen krijgen. Dat hangt vaak af van de dj's. Ik heb hem al eens eerder in mijn blog opgenomen, maar omdat het zo uitkomt nog een keer :