zaterdag 17 december 2016

Hanway Raw 50

Vanmorgen hebben we de brom en de snor opgehaald. Omdat het online verzekeren van de Hanway bromfiets niet lukte, in het laatste scherm ontbrak een button om de aanvraag definitief te maken(??), besloot ik de Hanway maar met de bus op te halen. Dat is dan weer handig van zo'n busje; we konden hem zo tussen de beide bankjes doorrijden. Sonja ging op haar snorscooter naar huis terug. Komende week ga ik hem verzekeren.
...... nu nog fris en schoon....
Tijdens de uitleg viel mij al direct een paar zaken op. Het blokje moet bij koude start nogal lang op de choke draaien. De verlichting staat standaard aan en het beestje heeft geen middenbok. In de werkplaats stond een zelfde die een servicebeurt moest krijgen. Toen ik dat exemplaar (ruim 500 km op de teller) bekeek, zag ik dat een spatlapje aan het voorspatbord geen luxe zou zijn. Het blokje zat al aardig onder de modder. Maar dat heb je hier snel als je binnendoor over de polderwegen rijdt. Opvallend is ook het geluid van de uitlaat; een mooie doffe dreun. De bromfiets is van een redelijk fors formaat, wat het gevoel geeft alsof ik op een kleine motor zit. Goed voor het afkicken. Na 500 km krijgt ie een kleine servicebeurt. Dan wordt o.a. de fabrieksolie vervangen. Als ze dat toch gaan doen, dan laat ik er het liefst Castrol ingooien.
Maar eerst verzekeren en rijden. Ik ben benieuwd!