woensdag 9 november 2016

Nederland - België

Eindelijk weer eens een potje lage landen voetbal; het duel der lage landen. Ik ben benieuwd, want ik schat het Belgisch elftal kwalitatief hoger in dan het onze. De Belgische trainer Wilmots vond ik tactisch zwak. Martinez ken ik van de Premier League. Eerlijk gezegd was ik toen niet erg onder de indruk van de aardige Spanjaard. Uit dat Belgisch elftal is veel meer te halen en ik vraag me af of Martinez dat gaat lukken. België wint. Tenzij Nederland net zo goed gaat spelen als in de tweede helft tegen Wit Rusland.
The day after.
De 126 ste interland tegen de Belgen is een gelijkspel geworden. De Belgen hadden het beste van het spel, al vond ik ze te veel meegaan in het trage spel van Nederland. Nederland speelde te traag met weer te veel ballen achteruit. Joël Veltman liet zien waarom je niet met je rug naar de tegenstander gekeerd moet verdedigen. Zo'n houding geeft wat mij betreft aan, dat je er als verdediger vanuit gaat dat je het duel gaat verliezen.