donderdag 17 november 2016

Handig : internet!

Zoals je weet worstel ik wat met de koppeling van mijn motorfiets. Nu weet ik dat dezelfde motor met name in Brazilië erg populair is. Ik besloot daarom in dat land op zoek te gaan naar antwoorden op mijn koppelingsprobleem.
Dankzij een vertaalsite vertaalde ik het woord 'koppeling' in het Portugees. Met dat rare woord aangevuld met CBX750 heb ik op Youtube een zoekopdracht opgegeven. En wat denk je? YESSS! Een aantal video's waarin sleutelende Brazilianen laten zien hoe je de koppeling van een CBX demonteert en weer monteert! Niet allemaal geheel volgens de regels, maar ach ik doe ook weleens raar. Van het Portugees begrijp ik nada, maar je weet : aan afkijken heb ik vaak genoeg. Aan de hand van de videobeelden (die ik geregeld even pauzeerde) kon ik de juiste volgorde terugvinden. Toen ik de beelden zag (ik heb verschillende video's bekeken) Ik kreeg het vermoeden dat de koppeling al die tijd verkeerd gemonteerd is geweest. Maar ja, ik heb toen de oorspronkelijke volgorde aangehouden.  "Muito obrigado!", zeg ik maar tegen die sleutelende Brazilianen. Handig hoor dat internet.