donderdag 17 november 2016

Leren lezen

Deze week stelde ik via een e-mail een vraag aan een leverancier van onderdelen voor Fiat Ducato's. Om hem zo uitvoerig mogelijk te informeren, vermeldde ik keurig zoals eerder alle technische info van de camper : Fiat Ducato 2.5 Diesel Combinato (230 type) en het kenteken. "Handig om alle technische gegevens en het bouwjaar bij de RDW op te vragen",  dacht ik. Ik had al een paar keer eerder wat bij hen gekocht en bij de bestelling dezelfde info verstrekt. De onderdelen werden zonder verdere vragen geleverd.
Als antwoord op mijn vraag kreeg ik te lezen : Betreft het een Opel? (!!) Ik zuchtte maar eens diep en reageerde met de Fiat gegevens waarbij ik ook even (netjes) verwees naar mijn vorige e-mail.
Vanmorgen kreeg ik weer een antwoord. Dit keer weer een vraag : Van welk bouwjaar is de auto?
Blijkbaar zit er iemand anders achter de computer, die het e-mailverkeer afhandelt. Iemand die nog moet leren lezen en omgaan met informatie. Ook dit keer heb ik maar netjes antwoord gegeven. Wat niet wegneemt, dat ik er een beetje moe van werd. Soms gaat het anders dan ik verwacht.
Er zijn ook bedrijven en mensen die weliswaar hun e-mail adres rondstrooien, maar bijna nooit in hun mailbox kijken. Ik weet niet wat erger is. Zelf gebruik ik mijn mobiele telefoon erg weinig. Ik heb mijn 06- nummer daarom aan zo goed als niemand gegeven.