zaterdag 12 november 2016

Huilebalken

Ook na een nacht met vorst startte de Ducato als een tierelier. De startmotor hoeft slechts heel even te draaien en Vroem! de 2.5 Diesel knikkerbak slaat aan. De oude startmotor veroorzaakte dus echt het startprobleem. Maar ja, wat wil je na 20 jaar werken.
Meewarig schud ik mijn grijze hoofd als ik de Clinton aanhang nog steeds zie protesteren en in huilen zie uitbarsten. Niet alleen vanwege het (rare) verlies van Hillary, maar ook vanwege Trump. Een Amerikaanse vrouw jammerde "Welke idioten hebben er Trump gestemd?!" Voor mij een mooie gelegenheid om te reageren met : "De helft van jullie Amerikanen, mevrouw." Zo, denk daar maar eens goed over na. Hahaha! Ja, we moeten de realiteit in uit het oog verliezen. Het zal met de PVV ook zo gaan, als die partij de verkiezingen zou winnen. Veel huilebalken, gejammer en geklaag. Vooral van links. Misschien krijgen we dan een revolutie, want voor de werkelijkheid lopen nog veel te veel mensen weg. Ook onder de politici wordt behoorlijk wat afgejankt. Immers, grote stoere broer Amerika dreigt zijn helpende handen in zijn eigen zak(k)en te gaan steken. Erg jammer, want met hem konden we zo lekker stoer doen in de wereld en onze grote 'boze' buurman Rusland afzeiken. Help, wat nu?! Gewoon je eigen broek ophouden en on speaking terms geraken met die grote buurman. En anders alvast Russisch gaan leren. Ik hoop echter dat men in Den Haag op tijd wakker wordt.


Huilebalken zijn er ook onder onze asielzoekers. Er zijn erbij die niet willen werken voor 'maar' 250 euro per maand. Dat bericht toverde nog meer huilebalken uit de Hollandse hoed. Slavernij! riep men. Ja, dat woord zit er nog goed in. Zowel voor als tegen, want er vindt nog steeds uitbuiting plaats. Wat die werk weigerende asielzoekers betreft :  Ze vergeten dat hun vaste lasten al betaald worden en dat die 250 euro een soort beloning voor positief gedrag is.
Ik wou dat ik 250 euro per maand overhield na aftrek van mijn vaste lasten. Ik denk dat veel Nederlanders dat zouden willen. Komt bij dat de asielzoekers een dagritme krijgen, werkervaring kunnen opdoen, contact kunnen leggen met de bevolking en onze gewoontes inclusief arbeidsethos kunnen aanleren. En dat alles voor 250 euro per maand! Maar de weigeraars zullen vast geen economische vluchtelingen zijn. Of wel? Maar dan het soort dat liever de hand ophoudt? Nee toch! Van dat soort hebben we al meer dan genoeg. Onze buren worden alsmaar wakkerder. Er gaan officiële Duitse stemmen op om onderscheid te maken tussen echte vluchtelingen en migranten. Huh? Zouden die politici soms met de groenteboer om de hoek gesproken hebben?