maandag 28 november 2016

Afvalscheiding - dwarsliggers

Zoals gezegd hebben we het scheiden van het afval op verzoek van de gemeente verder verfijnd. Het resultaat is heel opvallend. De container met het restafval is na ruim 4 weken nauwelijks gevuld. Er ligt een bodempje afval in. Gevolg is : zonde van die grote zak. Dus wordt het een kleinere,  Het scheiden gaat nu zover, dat zelfs papierenzakdoekjes na gebruik in de papierbak verdwijnen.
Als ik op de dag wanneer het restafval opgehaald wordt om me heen kijk, zie ik nog veel dwarsliggers. Mensen die niet aan afvalscheiding doen. Ik hoef daarvoor niet eens de wijk uit. Ik hoef ook niet in kliko's te gaan kijken en/of graven. Ze zitten propvol (zegt ook vaak genoeg) en vaak is dan afval zichtbaar, dat in een andere kliko of in een zak (het plastic en blik) thuishoort. Het valt mij ook op dat woningen van Triade ook niet aan afvalscheiding doen. Als de gemeente iemand op zo'n dag even op de fiets door Dronten laat rijden, kan ze heel gericht actie ondernemen, om die mensen over de afvalscheidingsstreep te trekken.