zaterdag 17 juni 2023

Vergeten!

Het ging vanmorgen weer eens mis. Het was nog voor 8 uur. Ik was net terug van het ophalen van de gereserveerde aanhangwagen, toen de telefoon ging. Ik nam op met de woorden : "Goedemorgen met Willem!" Als antwoord kreeg ik op een wat kwaaie toon te horen : "Met -verhuurder aanhangwagens-. Heeft u net wagen nummer 3 opgehaald?!" Toen ik dat bevestigend had beantwoord kreeg ik op kwade toon te horen, dat ik het huurformulier niet volledig had ingevuld. Dat formulier vullen wij meestal vooraf helemaal in. De bedoeling is om het daar in een bakje te leggen, als de wagen opgehaald wordt. Dit keer was ik het adres vergeten op te schrijven. Wel stonden mijn naam, het wagennummer en telefoonnummer op het formulier.
Vanwege de toonzetting wilde ik de haak erop gooien. Maar die had onze telefoon niet. 😅Dus ik hield me maar in. Misschien was mevrouw met het verkeerde been uit bed gevallen of is ze, gezien haar leeftijd, in de overgang. En anders ongesteld. Ik heb haar nota bene een keer geholpen toen er met een andere klant en een aanhangwagen problemen waren. De wagen kregen ze niet van de trekhaak. Slimme Wimmie dus wel. Toen was ze nog erg blij met mij. Maar dat is ze blijkbaar vergeten.
We hebben al zo vaak daar een aanhangwagen gehuurd en tijdig en netjes geretourneerd, dat ik dacht dat het foutje mij wel vergeven zou worden. Nou, niet dus. Het leek wel of ik door juf Hamerling aangevallen gesproken werd. Gelukkig werd ik dit keer niet aan mijn oor getrokken. Dus bleef het getetter in mijn nog redelijk goede oor over.
Ik kan me herinneren dat er een tijd aanbrak, waarin bedrijven zoveel als mogelijk van hun klanten wilden weten. Bedoeld om de klantvriendelijkheid te verbeteren en klanten te behouden. Dat lijkt me toch een betere benadering dan een vaste klant zo benaderen. Mijn primaire gedachte was : "Daar huur ik geen wagen meer." Maar later, ben ik weer bijgedraaid. Ze is toch zeker ook een mens?