donderdag 29 juni 2023

Luisteren en doen

Als kind ben ik zo opgevoed : luisteren en doen wat er gezegd wordt. Geen tegenspraak en geen inspraak. Voor mij lijkt het alsof ik wat dat betreft weer in de tijd terugga. Wie wil ageren tegen maatregelen van Rutte c.s. wordt de mond gesnoerd. Demonstraties worden verboden of uiteengeslagen en mensen worden in een eerder stadium vastgezet. Iedereen moet luisteren en doen wat er gezegd wordt. Wie daaraan gevolg geeft mag wel demonstreren en daarbij desnoods regels overtreden. Ik blijf het zeggen : het oude communistisch systeem met z'n dictatuur is de opmaat geworden.
Ik vind het ronduit discriminatie wanneer men alleen de boeren aanspreekt vanwege de klimaatgekte. Laat men het hebben over het milieu in het algemeen, zonder groepen te stigmatiseren. De industrie, lucht- en scheepvaart zijn immers ook enorme vervuilers.