vrijdag 23 juni 2023

Het dak op -3-

Om de rand van de golfplaat te kunnen vastzetten, moest ik even op het dak van het schuurtje zijn. Eerder had ik daar al iets opvallends gezien. Het dak was namelijk begroeid met een mij bekend ogend plantje. Het geheel kwam mij trouwens bekend voor.
Begin jaren 90 heb ik voor een groenbedrijf in Sliedrecht een project mogen doen. Het betrof een volledige automatisering van de kantoorprocessen en die van de groenwerkers buiten. Dat bedrijf deed naast het reguliere hovenierswerk (aanleg en onderhoud) ook nog andere werkzaamheden. Zoals het aanleggen van geluidsschermen en groendaken. Ik heb toen nog overwogen ook zoiets te gaan doen. Thuis, op de schuur. Het groen isoleert en heeft geen zorg nodig. Volgens mij was het een soort sedum, een vetplantje(?) dat erg laag blijft. Maar ik ben geen kenner, gebruik nauwelijks een telefoon en dus ook geen app. Een tijdje geleden zag ik hoe je met zo'n app kan uitzoeken wat voor plant. bloem of boom het is. Handig voor de liefhebber.