zondag 25 juni 2023

Het mag allemaal niet meer

Mogen grappenmakers zoals stand-up comedians nog wel optreden? Een grap maken is tegenwoordig toch iemand kwetsen.? Geldt dat straks ook voor beoordelings- en/of functioneringsgesprekken? En hoe zit het dan met overtredingen en boetes? Daar komt ook nog de transgekte om de hoek kijken. Boetes vervallen omdat er meneer of mevrouw staat en de overtreder net van gender aan het veranderen was, toen hij / zij / het/ hullie staande werd gehouden. 😆
Ik heb zelf al gemerkt dat het al lang zo is, dat ik iemand niet op een fout mag wijzen. Maar dat ontstond vanuit het individualisme : "Bemoei je met je eigen zaken". Tegenwoordig wordt zo'n opmerking als kwetsend ervaren. Zelfs wanneer je iemand vraagt even de handen uit de mouwen te steken, kan dat erg kwetsend zijn. Want ze zitten zo lekker in die broekzakken.
Ik mag tijdens een race gewoon elke coureur wat toeschreeuwen. Zolang die maar niet zwart is, want dan ben ik plots een racist. Zelf heb ik ook een kleurtje, maar dat is bij mijzelf nooit om de hoek komen kijken, als ik gecorrigeerd werd of op mijn donder kreeg. Ik heb er een hekel aan als mensen zich achter hun huidskleur verstoppen. Ik ben al blij dat de uitdrukking zwart op wit nog mag blijven. Maar dat komt waarschijnlijk omdat zwart bovenop ligt. 😂😂