dinsdag 27 juni 2023

Briefje aan Rob Jetten

Op het vaak heerlijke www zak ik dit briefje voorbijkomen :

Beste Rob,

Even kijken of ik het allemaal goed begrijp. Er is een ‘aanvullend klimaatpakket’. Dat bestaat uit 122 maatregelen. Toch? Dat kost 28 miljard euro. Dat geld komt uit het ‘Klimaatfonds’ van 35 miljard euro.
Dat geld wordt, direct of indirect, betaald door de belastingbetaler. 
En als ál die 122 maatregelen het gewenste effect hebben, daalt de temperatuur op aarde met 0,000036 graad Celsius. Toch?
“Vier nullen en dan 36”, zei je over de cijfers áchter de komma.
Ik snap wel dat je amper je lachen kon inhouden toen je dit in de Tweede Kamer allemaal bevestigde aan PVV-Kamerlid Alexander Kops. Ik zou ook zenuwachtig worden als ik gelegaliseerd een heel land zo in de maling moest nemen omdat de klimaatkerk en de klimaathandel nu eenmaal dat duivelse pact hebben gesloten dat ons land voor decennia in de ellende stort. Je VVD-collega Christianne van der Wal kan vast niet wachten tot zij, nu de onderhandelingen over het landbouwakkoord zijn geklapt, ook zo’n middelvingermoment in de Tweede Kamer krijgt. We worden geregeerd door sadisten. Of door randdebielen – als ik het door een roze bril probeer te zien.

Groet,

JanD

De beelden :