woensdag 21 juni 2023

Afkickverschijnselen

Als ik twee dagen achtereen rijst gegeten heb, krijg ik last van afkickverschijnselen. Dus komen daarna weer de kentang (aardappelen) op tafel. Op dit moment heb ik ook last van afkickverschijnselen. Niet vanwege het eten, maar vanwege mijn lichaamsbeweging. Ik heb een sterk verlangen naar fietsen.
Afgelopen weken(!) heb ik heel vaak de auto gebruikt, vanwege de verhuizingen. Ik begon steeds meer zin te krijgen in mijn fiets. Tussendoor wat fietsen kwam vanwege de moment niet gunstig uit; het was mij te warm. Fietsen moet als het even kan ook leuk zijn.
Maar vandaag is het dan zover. De auto kan weer voorlopig blijven staan. Ik ga dus op de fiets naar de loods. Wat bestrating doen. 's Morgens is het aan die kant van het huis nog uit te houden in de schaduw.  In feite heb ik wel meer dan voldoende lichaamsbeweging gehad de afgelopen weken. Maar het fietsen is toch wat anders. Lekker met m'n hoofd in de wind, geluiden opvangen en wat rondkijken, terwijl het wegdek onder mij door glijdt.