vrijdag 23 juni 2023

Herkenbaar gedrag

De misdragingen van meneer Wiersma herken ik. Dat soort gedrag kwam ik tijdens mijn loopbaan ook tegen. Nare mensen die vanwege hun functie en/of anciënniteit denken dat ze alles mogen. Ook hier in de polder zijn dat soort politici aan het werk. Ik ken er een bij de Provincie en een bij de gemeente Dronten. Met een grote bek mond en vaak naar beneden trappend. Bah! Ook hier merk ik dat het veel te maken heeft met gebrek aan kennis, zelfdiscipline en respect. Ook hier weer iemand die lid is van de CU. Brrr!
Zelf heb ik gedurende een korte tijd ook twee van dergelijke leidinggevende gekend. Niet gehad, want zij waren niet mijn leidinggevenden, al vonden zij van wel. Een van hen was een Duitser, jawohl! Nou, dan weet je genoeg. Snauwen, schreeuwen en lelijk doen. Nee, we hoefden van die rotmof nog net niet met de hakken tegen elkaar te slaan ten teken van onderdanigheid. Met angst zaaien de baas spelen. Zwak hoor!
Die Duitser was trouwens ook een racist. De andere naarling gaf nota bene les op een zondagschool in Bodegraven! Hij dreigde zijn personeel dagelijks met ontslag. Iets vragen of een opdrachtgeven ging gepaard met : "Ik ben jouw chef / directeur en jij moet voor mij....."  Tja, in dergelijke gevallen kan ik mijn (vriendelijke) mond niet houden. Ik heb met die Duitser wel in het klein gezien, hoe Nederlanders zich tijdens de Duitse bezetting gedroegen : bang en volgzaam. En in het geniep klagen. Het hoofd van PZ zei een paar keer tegen mij : "Hij is wel je directeur hoor!" toen ik haar vertelde over zijn racistische opmerkingen tegen mij. Zo zal het in WO2 ook wel gegaan zijn, misschien wel erger. Want hier stond enkel een baan op de tocht, toen een leven of misschien zelfs meerdere.
Ik ben benieuwd wie iemand als meneer Wiersma, hij heeft ontslag genomen, in dienst zou willen nemen. Misschien een incassobureau of een of ander bootcamp? Hopelijk gaat Wiersma eerst in therapie en een cursus volgen.