woensdag 21 juni 2023

Niet veel gedaan

Het was heerlijk weer eens op de fiets te rijden. Vooral als ik dan de wind door mijn stekeltjes voel en in de schaduw van rijen bomen me vooruit trap. Vanmorgen heb ik de bestrating weer hersteld. Het zijn betonnen klinkers, die hier en daar behoorlijk strak tegen elkaar lagen. Dus ik moest flink hameren. Gelukkig kreeg ik een parasol aangeboden, zodat ik niet continu in de zon bezig was. Ik begin al behoorlijk bruin te worden. Straks denken ze dat ik een Indo of Molukker ben. Hebben ze eindelijk gelijk. 😂 Na de bestrating heb ik wat rommel opgeruimd. Afval van de werkzaamheden aan o.a. een warmtepomp en een airco. Het was wel interessant om de installatie van zo'n pomp eens van dichtbij mee te maken. Het was een heel gedoe om zo'n apparaat niet alleen
maar te installeren, maar ook aan de praat te krijgen. Er zit behoorlijk wat elektronica in de unit. Het nam bij elkaar in totaal twee dagen in beslag. Maar ja, als alles dan naar behoren werkt is het weer allemaal oké. Knap hoor, als je dat allemaal kunt doen. Om met airco's en warmtepompen te mogen omgaan, moet je trouwens ook diploma's / certificaten hebben. Ook vanwege veiligheid en klimaat.
Ik hoorde trouwens dat per 1 augustus a.s. je niet meer zomaar met pur schuim aan de slag mag gaan. Daarvoor moet je een pur-diploma hebben. Volgens mij is zo'n diploma vergelijkbaar met het veter-diploma, dat kinderen van de basisschool krijgen. Weer zo'n voorbeeld waarin sprake is van ordinaire geldklopperij omwille van de klimaat-psychose. Dus voor 1 augustus wat purschuim inslaan. Of maak ik nu slapende (s)Pur-honden wakker?
Het was in de loods bloedje heet. Ik ben wel wat bezig geweest, maar met mate. Ik begon te zweten en dat is geen goed nieuws. 😛