vrijdag 12 mei 2023

Zijkant herzien -4-

Het zijn zo'n beetje de laatste loodjes. Ik heb een legplank vervangen en heb de niet passende schroeven in het witte trespa afwerkingsplaatje vervangen door witte trespa schroeven.
Omdat ik zelf het kozijn gemaakt heb en de ramen naar binnen opengaan, moest ik de boel water- en winddicht maken. Dat heb ik met glaslatten gedaan waarop ik zelfklevende rubber tochtband geplakt heb. Het blijkt een goede oplossing; het blijft tijdens regenbuien droog van binnen.
Ik heb ook de raamdecoratie erop gezet. Het zijn rolgordijnen waar je lichtelijk doorheen kunt kijken. Van buiten naar binnen is het zich een stuk minder, omdat de ruit bij neergelaten gordijn een spiegeleffect
geeft. Voor de stevigheid heb ik de schroeven waaraan de kettinkjes hangen die het raam in geopende toestand omhoog houden, vervangen door slotbouten. Het zou geen leuk iets zijn wanneer zo'n schroef door het gewicht van het raam losgetrokken zou worden.
Ik wil nog de trekkoordjes van de beide rolgordijnen inkorten. Het is zo'n koord met kunststof balletjes. Ze zijn groter dan die van een stop voor een wasbak, anders had ik zo'n koppelstukje kunnen inzetten. Tom Poes, verzin een list!
Tussentijds heb ik voor Moederdag alvast wat gekocht. Anders vergeet ik dat misschien.