vrijdag 26 mei 2023

Een blij ei

"Wat ben ik blij u te zien!", roept ze enthousiast. Ik heb op een verkoopsite gereageerd op een tweetal ladesystemen met draadmanden. Dat wil ik onder het aanrecht van de caravan keuken gaan plaatsen. De afmetingen komen zo goed als overeen met de beschikbare ruimte.
Leuk om zo begroet te worden. Op mijn vraag vanwaar die vreugde, zegt ze dat het geregeld voorgekomen is, dat 'kopers' wegblijven. Gelukkig ben ik net als zij iemand die zich aan afspraken wenst te houden.
Zelf is het me ook een paar keer overkomen. Mensen spreken datum en tijdstip af om iets te komen kopen/ophalen en blijven vervolgens weg. Ik heb zelfs een keer iemand gehad, die mij erg lang aan het lijntje heeft gehouden. Ze zou vanuit Tilburg naar Dronten komen. "Nou, dan wil je aangebodene wel heel graag hebben", dacht ik toen. Ze berichtte mij dat ze in de auto gestapt was. Daarna volgden geregeld berichten waarin ze aangaf waar ze zich op dat moment op de route bevond. Maar toen ze eenmaal in Dronten was (volgens het bericht) kwam er niemand. Blijkbaar zijn er mensen die het leuk vinden om dergelijke spelletjes te spelen. Zielig hoor. Ik heb er ook geen moment wakker van gelegen en ik heb ook niet bedrogen gevoeld. Shit happens.