zondag 21 mei 2023

Divers

Toen ik als programmeur werkte, was ik bezig met logistieke systemen, financiële systemen (inclusief salarissystemen), bancaire systemen en verzekeringen (tussenpersonen). Allemaal erg interessant. Ik wist door mijn opgedane kennis en ervaring mensen te helpen, voor wie het een beroep was. Zo heb ik voor een salarisadministrateur een demo gegeven, zodat ze wist hoe ze de salarissen kon verwerken. Zo ook op andere gebieden waarin ik werkzaam was geweest. De programma’s gingen tot op veld / rubriek niveau, dus vrij gedetailleerd. Toen ik later ontwerper werd, hield ik me o.a. bezig met het ontwerpen van concepten voor het beheren van hard- en software (inclusief netwerken), beveiliging / toegangsbewaking, servicemanagementsystemen en conversiesystemen.
Weer een stapje hoger op de ladder, als informatieanalist, hield ik me vooral bezig met advies en management. Daarbij ging het met name om beleidsmatige en strategische zaken op het gebied van IT en de organisatie van de informatievoorziening. Parallel aan deze functie deed ik ook project- en interim-management. Bottom line betrof het telkens weer efficiënter en effectiever werken door bedrijfsprocessen te (her-)ontwerpen, om zodoende de kosten zo laag en de winst zo hoog mogelijk te maken en de kwaliteit van het werken te verbeteren.
Zo terugkijkend heb ik best wel veel interessant en leuke dingen gedaan met dito anderen.