Voor alle zekerheid heb ik de nieuwe 7-polige stekker van een elastiek met haken voorzien. Ik had geen zin om 3x is scheepsrecht af te wachten voor wat betreft het losschieten van dat ding. Hoewel de stekker stevig in de doos zit, heb ik hem met dat elastiek aan de doos vastgezet.
Het was behoorlijk druk op de snelwegen. Vooral veel vrachtverkeer. Hoewel ik constant 90 km/uur reed, werden we toch geregeld ingehaald door vrachtwagens. Zelfs toen ik een korte tijd bijna 100 km/uur reed overkwam dat ons. Ik meende me te herinneren, dat die 90km/uur juist bedoeld was om de vrachtwagens niet te hinderen. Maar goed, ik liet me niet gek maken en bleef me aan de maximaal toegestane snelheid houden. Een boete is zondegeld.
We hebben dit keer weer een paar ideeën opgedaan, om het reizen en kamperen nog leuker te maken. Om te beginnen nemen we voortaan maar zelf de koffie mee. Ik bedoel €3,75 voor een bekertje pleur is toch een regelrecht schandaal? Wat dat betreft valt de €20 per nacht voor ons drietjes reuze mee. Met gratis elektriciteit, douchen en warmwater. Dus geen muntjes of zo.
Het vervoeren van bagage in de auto is een twijfelgeval. Zelf geef ik de voorkeur aan de dakkoffer, die we dit keer hadden thuisgelaten. Fenna zat weliswaar niet op de
Mijn lichte fiets stond in de caravan (achterin), de werkezel van Sonja stond op het rek op de dissel. We hebben mede dankzij de weegschaal en weegbrug de ideale manier van laden gevonden. Ik ben ook tevreden over de antislingerkoppeling. De caravan ligt veel stabieler achter de Matrix. Vooral als er sprake is van (zij)wind en zuiging van vrachtwagens, gedraagt de relatief lichte sleurhut zich opvallend rustig.