vrijdag 19 mei 2023

Stekker vervangen

Het is ons voor de tweede keer overkomen : een loshangende stekker van de caravan. Ik had al een hekel aan het verloopsnoer met de 7- en 13-polige aansluiting. Op de caravan zit een 13-polige, terwijl de Matrix een 7-polige stekkerdoos heeft.
Vlak voordat we de bestemming bereikten is de stekker uit de doos geraakt. Ik denk mede door het gewicht van de vrij dikke verloopkabel.
De 7-polige stekker ervan heeft dus over de straat gesleept. Al viel de schade mee, ik wilde gelijk van dat onding af.
Vandaag heb ik de 13-polige vervangen door een voor mij normale 7-polige stekker. Toen ik die stekker opengemaakt had, zag ik dat ik op tijd was. Veel aansluitingen waren flink geroest en ik zag groene aanslag op de contactpunten. Al met al was het een klusje van niets, mede dankzij de aanwezige beschrijving. Ik ben gelukkig niet kleurenblind. Wel doof en niet alleen voor kleuren. Haha!
Na de montage hebben we de verlichting gecontroleerd. Alles doet het naar behoren. Weer een actiepuntje van de lijst.